실수를 범하지 않고 있다면, 위험을 무릅쓰고 있지 않다는 것이고, 아무런 목표도 이루지 못하고 있다는 뜻이다. 핵심은 경쟁자보다 더 빨리 실수를 저지르는 것이다. 그러면 교훈을 배우고 승리를 거둘 기회가 더 많아질 것이다. (If you're not making mistakes, you're not taking risks, and that means you're not going anywhere. The key is to make mistakes faster than the competition, so you have more chances to learn and win.) -존 W. 홀트 주니어(John W. Holt, Jr.) |
‘비즈니스위크’에서는 글로벌 경쟁에서 캐쉬 카우(Cash Cow)를 창출하는 방법 중 하나로, ‘실패가 두려워서 신제품을 완벽하게 준비하다가 결국 타이밍을 놓쳐 신제품조차 내놓지도 못하는 사례가 많은데, 실패가 필요하다면 더 빨리 더 많이 하라’고 밝히고 있습니다. 무한경쟁의 시대는 우리에게 ‘완벽’보다는 ‘빨리’를 선택하라고 강요하고 있는 듯합니다. In “BusinessWeek” they said one way to make a “Cash Cow” is “to make as many mistakes as quickly as possible, because there are many cases where corporations spend too much time trying to meticulously perfect the product and miss the window of opportunity to release it.” In this era of endless competition, there seems to be a greater emphasis on “speed” than “perfection” |