그 사람이 가진 기술적인 역량 때문에,
고객에게 훌륭하다는 소리를 듣는 전문가는 극히 드물다.
전문가의 반대말은 비전문가가 아니라 기술자이다.
전문성은 능력이 아니라 대부분 태도에 달려 있다.
진정한 전문가는 열정을 가진 기술자다.
사람들은 당신이 얼마나 열정이 있는지 알기 전에는
당신이 얼마나 아는지에 관심 없다.
(Very few consultants become known by their clients as
“great” purely as a result of their intellectual or technical abilities.
The opposite of the word “professional” is not “unprofessional”
–the opposite of professional is “technician.”
Professionalism is predominantly an attitude,
not a set of competencies.
A real professional is a technician who cares.
People don’t care how much you know until
they know how much you care.)
-데이비드 마이스터(David H. Maister)
전문가는 존경을 받지만,
기술자라고 다 존경받지는 못합니다.
모든 핵심인재는 재능과 더불어
반드시 열정을 포함한 바람직한 태도를 보유한 사람들입니다.
특히 조직과 일, 목표에 헌신할 수 없는 사람은
더 높은 직위에 올라가는 것을 스스로 거부할 수 있어야 합니다.
All professionals command respect,
but not all experts receive respect.
All outstanding talents must possess a positive and
passionate attitude to go with their skill set.
Those who cannot devote themselves to the group’s work and
goals must be able to refuse promotions