조직의 핵심 인재는 사랑받아야 하고 육성되어야 하며
영혼과 지갑에 보상받아야 한다.
왜냐하면 이들이 기적을 일으키는 사람들이기 때문이다.
이런 사람들을 잃는 것이야말로 리더의 가장 큰 잘못이며 실패이다.
(The top 20 percent of an organization’s employees should be loved, nurtured,
and rewarded in the soul and wallet because they are the
ones who make magic happen.
Losing one of these people must be held up as
a leadership sin - a real failing.)
- 잭 웰치(Jack Welch)
최고경영자에게 요구되는 일이 점점 늘어나고 있습니다.
최고경영자를 뜻하는 CEO(Chief Executive Officer)는
Chief Everything Officer라는 자조 섞인 농담도 있습니다.
이럴 때일수록 역으로 모든 권한과 책임을 혼자 다 하는 것이 아니라
모든 것을 버려보는 것도 하나의 방법입니다.
모든 것을 버리고 단 하나만을 해야 한다면 그것은 단연코,
핵심인재의 확보, 양성, 유지에 관한 것이어야 합니다.
There are increasing expectations for senior management.
There are those who jest that the most senior management position of
CEO(Chief Executive Officer) actually stands for “Chief Everything Officer.”
Instead of trying to be involved in everything,
they should try to delegate their authority and responsibility to others.
If he has to delegate everything else and focus on a single task,
it must be on the recruitment, training and management of key figures in the firm